.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آلودگی نکارود با پسابهای خانگی و صنعتی
شهردار نکا با اشاره به پساب های خانگی و صنعتی و آلودگی نکا رود گفت: با در اختیار گرفتن رودخانه نکا به صورت جدی با این معضل زیست محیطی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش شمال نیوز، سید مهدی احمدی شامگاه شنبه در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه و مدیران فضای مجازی نکا با اشاره به ساماندهی پسماندها و تفیک زباله از مبدا در این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه در بحث پسماندها شهرستان نکا به نسبت دیگر شهرهای مازندران در وضعیت نا به سامانی قرار ندارد .

وی افزود: به دنبال ساماندهی مرکز دفن زباله ها در پی حصار کشی این محل تعیین شده هستیم همچنین در بحث شیرآبه ها، اثرات زیست محیطی، حمل و تفکیک از مبدأ زباله ها طبق درخواست های مکرر اینبار به صورت کارشناسی مورد توجه قرار می گیرد چرا که  طرح تفکیک زباله از مبدأ در گذشته با شکست مواجه شد لذا در حال حاضر  با طرحی کارشناسی و مدون به دنبال برون رفت از این معضل هستیم.

تشریح پروژه ۱۴ گانه شهرداری نکا

شهردار نکا با اشاره به ۱۴ پروژه مصوب برای شهر نکا بیان کرد: برای آبادانی ، پیشبرد و توسعه امور شهری نکا به نیت ۱۴ معصوم  ۱۴ پروژه مدون و برنامه ریزی شده در بازده زمانی ۴ سال در این شهر در نظر گرفته شد.

احمدی گفت: هرگز حرفی نمی زنم که برعملی شدن آن مطمئن نباشم لذا در این راستا برای رفع محرومیت زادیی در فضایی منسجم نکا را در مسیر توسعه و آرمان شهر قرار خواهیم داد.

این مسئول شهری اصلاح و ساماندهی رودخانه نکارود و حاشیه آن را اولین پروژه در دست اقدام شهرداری نکا برشمرد و همچنین تصریح کرد: پروژه رودخانه نکا به مساحت ۴ کیلومتر با وجود مشکلات عدیده از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که در این میان در عملیات آزادسازی حریم رودخانه تاکنون ۷۰ درصد موانع از میان برداشته شد.

به گفته شهردار نکا، نکا رود با قرار گرفتن در مسیر ۴ کیلومتری با برخورداری از حاشیه بسیار مناسب می تواند مکان توریستی گردشگری را برای شهر رقم زد که توقف گاه مسافرین و گردشگران شود.

تعیین تکلیف حاشیه رودخانه نکا در پی تفاهم نامه

وی اضافه کرد: متاسفانه تا زمانی که شهرداری نکا اختیار تام نکا رود را برعهده نگیرد نمی تواند بستر رودخانه و حریم آن را تعیین تکلیف کند چرا که در این میان آب منطقه ای مازندران و ستاد بحران در این پروژه دخیل هستند.

احمدی با اشاره به افتتاح سد لاستیکی در نکا رود افزود: با وجود اینکه مراحل نهایی سد لاستیکی نکا پیشرفت فیزیکی خوبی را طی کرده است اما با مشکلات فنی مواجه شد که تا اطلاع ثانوی از افتتاح این سد معذوریم در این راستا نیز شهرداری نکا  یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پیمانکار این طرح بدهکار است.

این مسئول حوزه شهری از عملیاتی شدن پروژه پل سی متری طی ده روز آینده خبر داد و همچنین اظهار داشت: با راه اندازی پروژه پل و خیابان سی متری در یک لاین قطعا از میزان ترافیک درون شهری کاسته می شود اما در این مسیر مخالفت  ها و موانعی از سوی مالکان قرار دارد که با تشکیل کارگروه تعریض توسط اهالی همان محله به زودی این معضل حل و فصل خواهد شد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.